Česká designérka míří znovu do New Yorku

Česká designérka míří znovu do New Yorku

29. březen 2018, Iva Pfeiffer, návrhářka, designérka, česká návrhářka, New York, Translations

Sponzorované odkazy

České centrum na Manhattanu se v den svatého Valentýna přeměnilo na módní expozici Ivy Pfeiffer. Iva je česko-australská návrhářka, která do svých modelů promítá inspiraci z celého světa a se svou kolekcí Translations se také zařadila k účastníkům newyorského fashion weeku 2017. V rámci výstavy později designérka představila také svou novou kolekci Belonging.

České centrum ožilo

Bohemian National Hall, tedy Česká národní budova na Manhattanu, se na nejromantičtější den v roce stala místem konání zajímavého workshopu o dřevotisku a modrotisku. Spolu s Ivou Pfeiffer jej zájemcům přibližovala Petra Valentová, česko-americká výtvarnice. V rámci Czech Heritage Night se pak v neděli 25. února konalo také exkluzivní představení návrhářčiny kolekce Belonging. Ta zaujala elegantními modely z luxusních materiálů, které pocházejí většinou z Indie, Itálie či Dálného východu. Číší z nich nadčasovost a kvalitní zpracování, které jsou pro návrhářku stěžejní. Iva Pfeiffer však neopomíjí ani životní prostředí a velmi aktuální téma udržitelnosti. „Velikou satisfakcí je však pro mne také následování filozofie fair trade, udržitelnosti a transparentnosti mých zdrojů. Tedy vědět, odkud skutečně pochází. Kdo je vyrábí a za jakých podmínek. Nejraději používám velmi kvalitní eco friendly materiály. O to těžší je však je najít, nenechat se strhnout neetickou, hromadnou zahraniční produkcí, ale stále se držet své filozofie a ještě zůstat elegantní. To je moje výzva,” vysvětluje.

Cesta k tradicím

A proč se workshop věnoval právě modrotisku a dřevotisku? Iva Pfeiffer ve svém životě často pracovala a pobývala v nejrůznějších zemích světa. I tak sbírá informace o nejrůznějších, třeba i méně známých tradičních technikách, které následně ráda představuje v modernějším pojetí. Při tvoření kolekce Translations se nechala inspirovat cestou do Indie, ale právě dvě tyto zvolené techniky jsou známé i v rodné zemi návrhářky, kde je dokonce technologie modrotisku zapsaná na seznamu UNESCO. Tkaniny použité v kolekci Translations se snaží poukázat na to, že každé setkání s jiným člověkem potřebuje formu překladu stejně, jako překládáme cizí jazyky. Designérka se tak za pomoci módy snaží „přeložit“ rozdíly a tradice různých kultur.

Foto: Iva Pfeiffer

Autorem článku je Jana Krajčová. Článek najdete v kategorii dámské oblečení a módní značky a návrháři.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu