Gucci – ze skromného snu, světový gigant / Profil značky Gucci

Gucci – ze skromného snu, světový gigant / Profil značky Gucci

28. října 2008, Gucci, Gucci kabelky, Gucci oblečení, Gucci parfémy, Gucci hodinky

Sponzorované odkazy

Značka Gucci znamená ve světě módy synonymum pro italské návrhářské umění, vynikající kvalitu a výjimečnou krásu. Je taktéž považována za nejslavnější, nejprestižnější a nejsnadněji rozpoznatelnou značku na célém světe. Je tedy samozřejmé, že patří i mezi ty úplně nejprodávanější s ročními výnosy dosahujícími neuveřitelných osmi miliard amerických dolarů. Na začátku toho všeho však stál pouze jeden muž se skromným snem – prodávat své kožené zboží.

Záčátek Gucciho snu

Guccio Gucci základá svůj podnik v roce 1921 a zároveň otevírá i malý obchod se zavazadly v rodné Florencii. V jeho tvorbě ho dosti ovlivnil i několikaletý pobyt v Londýně a práce ve slavném hotelu Savoy, odkud nasál vytříbený vkus anglické šlechty, který pak představil Itálii skrz exklusivní kožené zboží vytvořené těmi nejlepšími toskánskými mistry. Během pár let si značka Gucci vydobyla takový úspěch, že přilákala sofistikovanou mezinárodní klientelu, jež prahla po typických kabelkách inspirovaných jezdeckými brašnami, rukavicích, botách a páskách z dílny Guccia Gucci.

Během těžkých let fašistického diktátu se v Itálii nedostávalo klasických materiálů na zpracování zboží, a tudíž musel Gucci hledat jiné materiály než jen kůži. A tak představil světu tzv. Bamboo bag, jež se stala prvním z Gucciho ikonických produktů a jež si oblíbila jak světová smetánka, tak i celebrity. Nutno podotknout, že tato kabelka je i dnes v prodeji.

Mezinárodní expanze v 60. letech

V roce 1953 Guccio Gucci umírá a podnik přebírají jeho čtyři synové* Aldo, Vasco, Ugo* a Rodolfo, kteří mají o hodně vyšší ambice než jejich skromný otec. Díky nim se zanedlouho otevírají butiky Gucci v Miláně a New Yorku a začínají tím tak rozmach firmy Gucci do célého světa. V šedesátých letech pak firma Gucci udělala smělý, leč velmi chytrý krok, když začala spolupracovat s hvězdami filmového plátna a pojmenovávala po nich své výrobky. Vznikla tak například kabelka Jackie Kennedy nazvaná “Jackie O“. Liz Taylor, Pete Sellers a Samuel Beckett pak nosili unisex tašku nazvanou “Hobo Bag“. Hedvábná květovaná šála je vytvořena pro Grace Kelly.

I nadále pokračuje expanze do světových měst, otevírají se tedy butiky v Palm Beach, Londýně, Paříži a Beverly Hills. V šedesátých letech také vzniká slavné logo dvou propletených písmen G. Firma Gucci se stává světovým gigantem, do jejíhož sortimentu už nepatří pouze tašky a kabelky, ale už i hodinky, sluneční brýle, parfémy a v neposlední řadě také dámské a pánské oblečení.

80. léta – současnost

V osmdesátých letech přebírá podnik Rodolfův syn Marizio, který se i nadále věnuje expanzi a růstu značky. V roce 1993 byl však kvůli finančním problémům zavražděn a jelikož nebyli už žádní rodinní dědici, firmu převzala společnost Investcorp. Zanedlouho se uměleckým ředitelem Gucci stává Tom Ford, který do luxusní značky přimíchal trochu drzosti a provokativnosti. Tento nový duch značku vynesl mezi elitní a zájem celebrit byl ještě vyšší než v šedesátých letech. Současnou uměleckou ředitelkou módního domu Gucci je mladá a talentovaná návrhářka Frida Giannini, jež s každou novou kolekcí překvapuje celý módní svět a která značku vynesla zpět na výslunní.

zdroje: www.gucci.com

Autorem článku je Beáta B.. Článek najdete v kategorii módní značky a návrháři.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu