Udržitelnost v módě se stává trendem

Udržitelnost v módě se stává trendem

13. červenec 2019, udržitelná móda, udržitelnost, lokální móda, módní návrhář, upcyklace

Sponzorované odkazy

Udržitelnost je aktuálně velkým tématem a dotýká se snad všech aspektů našeho života. Od stravování, životního stylu, hygieny až po oblečení. Móda a módní průmysl se zdá být automaticky zcela v opozici, vůči udržitelnosti, ale nemusí tomu tak být. Velké řetězce začínají dělat drobné krůčky, každý z nás ale může udělat krok obrovský. Jak na to?

Přejděme od kvantity ke kvalitě


Každý z nás brzy přijde, nebo již přišel na to, že plná skříň neznamená mít co na sebe a že peníze utracené za šaty na pár použití nebyly dobrou investicí (byť byly v 50% slevě). Chytré je pořizovat si pouze takové kousky, které vydrží, jsou nadčasové a perfektně nám sedí, pouze tak máme jistotu, že je budeme rádi a opakovaně nosit. V takovém oblečení se cítíme dobře a rychle si najdeme kombinace, po kterých v šatníku sáhneme a ušetříme tak hodiny přemýšlení, jaký top zvolit k nové sukni.

Vyplatí se utratit víc peněz za menší množství oblečení a udržovat si přehledný uspořádaný šatník.

Šatník

Šatník

Podpořme české designéry

Eliminací divokých náletů na Zaru nebo H&M uděláme velký krok a v tu chvíli přichází na řadu zamyšlení se, odkud vlastně oblečení, které nosíme, pochází. Kdo jej navrhl, kdo, kde a z čeho jej ušil, jak se dostalo do obchodu? Příběh oblečení ve velkých řetězcích zatím stále není příliš veselý, v kontrastu k němu ale stojí tvorba lokálních českých značek a českých začínajících, ale i těch známých módních návrhářů.

Místo několika nedokonale padnoucích kousků z obchodu s konfekcí si můžete nechat ušít originální kousek na míru. S kvalitními materiály pracuje známý Česko-slovenský módní návrhář Pavel Berky a o své klienty se v případě šití na míru stará od začátku až do konce. „Nejdůležitější je pro mě spokojenost klienta, aby se v modelu ode mě cítil sebevědomě i pohodlně.“

Cenově výhodněji se pak dá pořídit oblečení lokální tvorby ze stálé nabídky designérů, přičemž se často vyplatí obrátit se přímo na samotného designéra, než nakupovat zprostředkovaně.

Eshop designéra Pavla Berkyho

Eshop designéra Pavla Berkyho

A co s oblečením, které již nenosíme?

Nejlepší variantou, je oblečení, které již nenosíme „poslat dál.“ Pokud najde naše starší oblečení nového majitele, je to ekologické a ekonomické. Ideální je oblečení prodat nebo věnovat na charitu. Čím dál častěji se také setkáváme s pojmem upcyklace – což je vlastně přeměna něčeho starého ve věc novou, vylepšenou.

Zdroj foto: Šárka Rychtářová

Autorem článku je Šárka Rychtářová. Článek najdete v kategorii dámské oblečení, módní značky a návrháři a ostatní.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu