
Co má společného designérskou školou Central Saint Martins a Puma? Udržitelnost!
Sponzorované odkazy
Celosvětová sporty značka Puma se aktuálně spojila s designovou školou Central Saint Martins v Londýně. Puma tak podpořila výzkum nových udržitelnějších technologií v textilní výrobě. Výsledkem je kolekce oblečení, bot a doplňků.

Puma tak přináší v pořadí již několikátou kolekci udržitelné módy. Tentokrát v kooperaci s designérskou školou Central Saint Martins sídlící v Londýně. Jejich společná udržitelná kolekce dostala název Day Zero (den nula).

Kolekce Day Zero vznikla s použitím nových postupů a v kolekci najdete oblečení, boty a doplňky. Každý jeden kousek využívá šetrné technologie výroby. Kupříkladu šetrné barvení Dope a digitální tisk, který snižuje použití chemikálií a vody.

Den nula
Názvem Day Zero se snaží poukázat na problém nedostatku vody v Kapském Městě v Jihoafrické republice. Tam období sucha donutilo místní vládu určit datum, kdy může dojít k zastavení přívodu vody do města. Tímto problémem není inspirován pouze název kolekce, ale i motivy a potisky ve formě mapek Kapského Města.

Dope a digi tisk
Technologie barvení Dope je proces, který používá méně elektrické energie, vody i chemikálií než u klasického barvení. Ke snížení množství použité vody a chemických složek také pomáhá digitální tisk loga přímo na látku, místo klasického sítotisku.

Vize do budoucna
Po uvedení této kolekce plánuje Puma využití těchto technologií i pro další udržitelnou výrobu oblečení, bot i doplňků. Značka se nesnaží pouze snižovat množství odpadu ve výrobě oblečení, přináší i způsoby, jak zvýšit udržitelnost svého marketingu.

Fotografie kolekce Day Zero vznikly pomocí vzorkovací digitální technologie nizozemského digitálního módního domu The Fabricant. Díky těmto iniciativám společnost Puma snížila spotřebu vody v kolekci Day Zero až o 17,4 %.

Značka také dlouhodobě snižuje svou spotřebu vody použitím bavlny z organizace Better Cotton Initiative. V roce 2019 ušetřila PUMA více než 13 miliard litrů vody použitím bavlny BCI ve všech svých produktech, což odpovídá téměř 200 milionům sprch.

Vybrané kousky z kolekce budou dostupné v průběhu března u prodejců Footshop, Queens, Freshlabels, Vemzu a Shooos.
Zdroj foto: Puma
Nejnovější články

Letní trendy aneb jak se obléct na dovolené u moře
9. června 2022

Osvědčené dárky pro muže ke každé příležitosti
9. června 2022

Top 10 trendy věcí na léto 2022
2. června 2022


Jak se stylově obout na túru?
1. června 2022

Tipy na vstupní modely světla luxusních hodinek
26. května 2022