Co má společného designérskou školou Central Saint Martins a Puma?  Udržitelnost!

Co má společného designérskou školou Central Saint Martins a Puma? Udržitelnost!

21. března 2020, designérská škola Central Saint Martins a Puma, kolekce oblečení, udržitelná kolekce

Sponzorované odkazy

Celosvětová sporty značka Puma se aktuálně spojila s designovou školou Central Saint Martins v Londýně. Puma tak podpořila výzkum nových udržitelnějších technologií v textilní výrobě. Výsledkem je kolekce oblečení, bot a doplňků.

Puma tak přináší v pořadí již několikátou kolekci udržitelné módy. Tentokrát v kooperaci s designérskou školou Central Saint Martins sídlící v Londýně. Jejich společná udržitelná kolekce dostala název Day Zero (den nula).

Kolekce Day Zero vznikla s použitím nových postupů a v kolekci najdete oblečení, boty a doplňky. Každý jeden kousek využívá šetrné technologie výroby. Kupříkladu šetrné barvení Dope a digitální tisk, který snižuje použití chemikálií a vody.

Den nula

Názvem Day Zero se snaží poukázat na problém nedostatku vody v Kapském Městě v Jihoafrické republice. Tam období sucha donutilo místní vládu určit datum, kdy může dojít k zastavení přívodu vody do města. Tímto problémem není inspirován pouze název kolekce, ale i motivy a potisky ve formě mapek Kapského Města.

Dope a digi tisk

Technologie barvení Dope je proces, který používá méně elektrické energie, vody i chemikálií než u klasického barvení. Ke snížení množství použité vody a chemických složek také pomáhá digitální tisk loga přímo na látku, místo klasického sítotisku.

Vize do budoucna

Po uvedení této kolekce plánuje Puma využití těchto technologií i pro další udržitelnou výrobu oblečení, bot i doplňků. Značka se nesnaží pouze snižovat množství odpadu ve výrobě oblečení, přináší i způsoby, jak zvýšit udržitelnost svého marketingu.

Fotografie kolekce Day Zero vznikly pomocí vzorkovací digitální technologie nizozemského digitálního módního domu The Fabricant. Díky těmto iniciativám společnost Puma snížila spotřebu vody v kolekci Day Zero až o 17,4 %.

Značka také dlouhodobě snižuje svou spotřebu vody použitím bavlny z organizace Better Cotton Initiative. V roce 2019 ušetřila PUMA více než 13 miliard litrů vody použitím bavlny BCI ve všech svých produktech, což odpovídá téměř 200 milionům sprch.

Vybrané kousky z kolekce budou dostupné v průběhu března u prodejců Footshop, Queens, Freshlabels, Vemzu a Shooos.

Zdroj foto: Puma

Autorem článku je Pavla Jelínková. Článek najdete v kategorii obuv, dámské oblečení, pánské oblečení a značky a značkové oblečení.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu