Na vlně originality s Viktor & Rolf!

Na vlně originality s Viktor & Rolf!

8. srpen 2010, Viktor&Rolf, The House of Victor&Rolf, Flowerbomb

Sponzorované odkazy

Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz)Přehlídka holandského návrhářského dua je vždy pořádná show, která je sama o sobě neopakovatelným zážitkem a mezi osobnostmi je o ni velký zájem. Vybočují z řady, natírali své modelky barvou, nebo je nahrazovali panenkami.Během uplynulých 17 let změnili módu v umělecké dílo, přinesli do ní cosi nového, neotřelého a šokujícího, co by se dalo shrnout do dvou slov, kterými pojmenovali svou kolekci z roku 1998 – Atomová bomba. Co stojí za jejich úspěchem?

Jako dvojčata

Viktor Horsting a Rolf Snoeren si byli souzeni. Vypadají jako dvojčata, oba se narodili v roce 1969, od dětství si rádi kreslili návrhy a dokonce studovali stejnou školu, kde se setkali. Po ukončení Akademie umění a designu v nizozemském Amhemu se přesunuli do mekky módy Paříže a tam roku 1993 započali svou kariéru v módním průmyslu.

Jejich první společná kolekce spatřila světlo světa v témže roce na soutěži mladých návrhářů ve francouzském Hyeres. Navržené modely kabátů a plesových šatů vytvořených ze starých košil hyzdily a deformovaly modelkám těla, měly tak vyjádřit pocit zatracení, jaký oba návrháři v Paříži cítili. Kolekce zaznamenala obrovský úspěch a byla oceněna třemi cenami.

Dalších sedm let věnovali navrhování modelů haute couture, v roce 2000 se ale vrátili k ženské a později i mužské prêt-à-porter. Brzy poté se také kromě oděvů vrhli na vytváření kolekcí bot, spodního prádla a doplňků. Zlom v jejich kariéře nastal roku 2004, kdy se stali celosvětově uznávanými díky jejich parfému Flower bomb. V roce 2008 se jejich partnerem stal Ital Renzo Rosso, mimo jiné majitel značky Diesel, a pomohl dvojici rozšířit jejich sortiment a otevřít další butiky.

Spíše než za návrhářské počiny jsou Viktor & Rolf oceňováni za ty umělecké. Neexistují pro ně žádné hranice, jejich studnice nápadů je nevyčerpatelná. Mezi jejich nejznámější kolekce patří třeba Russian doll z roku 1999. Inspirovali se zde ruskou matrjoškou a modelku, která stála na otočném pásu postupně sami oblékali do jejich kompletní kolekce. Následující rok navrhli zvonečkové šaty, které nejprve nešly vidět, ale jen slyšet a poté se vynořily z mlhy. V roce 2001 uspořádali přehlídku se vše říkajícím názvem – Black hole. Modelky byly od kořínků vlasů až po prsty celé potřeny černou barvou, nevynechány nebyly ani nosní dírky nebo vnitřní části uší. Několik modelů z jedné z posledních kolekcí vypadá jako prokousané od myší, další jsou podivně sestříhány do úžasných rób. Vše vyjmenované je jen zlomek jejich skvělých kreací…

Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz) Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz)
Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz) Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz)

Jádro značky Viktor & Rolf tvoří surrealistický pohled na svět. Ukázkou je třeba jejich milánský butik, kde je vše vzhůru nohama, a to od vstupních dveří až po parkety na stropě, zákazníci se tedy pohybují na pomyslném stropě mezi zavěšenými lustry. Tím potvrdili svůj smysl pro humor a touhu lišit se. Paradoxem je, že žádný z nich nemá potřebu vykřikovat svou originalitu navenek, oba jsou oblečeni vždy stylově a elegantně.

Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz) Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz)

Pro spolupráci si dvojici vybrala spousta známých značek, mimo jiné navrhli řadu zavazadel pro Samsonite , šperky pro značku Swarowski nebo kolekci pro švédský řetězec H&M. Z této řady prosluly hlavně svatební šaty, které se v jedné pobočce prodaly za 220 liber, na aukčním serveru Ebay.com se však jejich cena vyšplhala na několik tisíc. Do 16. července v belgických Antverpách probíhala výstava The House of Viktor&Rolf, která mapovala jejich práci od roku 1993. To, že si se všedností moc nerozumí, potvrdili tím, že modelky vyměnily za malé pobledlé panenky se strašidelných výrazem. Tento nápad však není žádnou novinkou, podobně své myšlenky zrealizovali už v roce 2008. Panenky se ukrývají v pětimetrovém domečku a jsou oblečeny do jejich nejslavnějších kreací. Aby byly porcelánové modelky co nejvíce podobné svým předlohám, mají na hlavě pravé lidské vlasy, jejich make-up je stejný jako na přehlídce a jejich oblečky jsou ušity ze stejných materiálů.

Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz) Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz) Na vlně originality s Viktor & Rolf! (http://www.luxurymag.cz)

zdroje: www.style.com, www.dezeen.com, gregsparkersblog­.com

Autorem článku je Katka J.. Článek najdete v kategorii módní značky a návrháři.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu