Escada – nápaditá a luxusní móda pro ženy / Profil značky Escada

Escada – nápaditá a luxusní móda pro ženy / Profil značky Escada

12. červenec 2008, Escada, Escada Moon Sparkle, Escada Into The Blue, Escada Magnetism, Escada Praha

Sponzorované odkazy

Escada – nápaditá a luxusní móda pro ženy / Profil značky Escada (http://www.luxurymag.cz)Escada je mezinárodní luxusní značka, která se zabývá především módou pro ženy. Byla založena v roce 1976 v německém Mnichově, a za těchto vice jak třicet let se stala leaderem ve světě dámské módy. Společnost Escada má rozsety své obchody ve více jak šedesáti zemích světa, a to především v Severní Americe, západní i východní Evropě a Asii.

Escada byla založena v Mnichově v roce 1976 manžely Wolfgangem a Margarethou Ley jako firma specializující se na pletené zboží. Název Escada vybrala Margaretha podle jména plnokrevného dostihového koně z Irska. Švédská rodačka Margaretha byla v té době již velmi úspěšnou modelkou, a navíc pracovala také pro švédského královského krejčího, kde nasbírala zkušenosti a dovednosti potřebné pro návrhářství a výrobu šatů. Manžeslký pár našel snadnou cestu mezi svým pracovním a osobním životem. Zatímco Wolfgang se staral o administrativu a finanční záležitosti, Margaretha se mohla plně věnovat návrhům a brzy získala pověst té, která rádá používá jasné a živé barvy. Tuto volbu návhářka vysvětlila tak, že jasné barvy ji připomínají její dětství v rodném Švédsku, kdy severní světlo mělo tendenci měnit barvy. Margarethiny návrhy, závazek společnosti vyrábět produkty jen ve špičkové kvalitě a luxusní zboží pomohly společnosti se rychle rozrůst.

Značka Escada měla úspěch již od počátku, vždyť na konci prvního roku dosáhly tržby 22 milionů německých marek. Úspěch špičkové řady Escada dodal společnosti odvahu přidat druhý label, pojmenovaný Laurel, jehož oblečení bylo určeno pro střední cenovou kategorii. Značka Laurel se stala taktéž velmi úspěšnou, o co víc ke konci dekády překonala o pár kusů prodej své mateřské Escady. V 90. letech řada Escada zahrnovala víc jak 1200 kusů, včetně šperků, kabelek a jiných doplňků, spodního prádla, rukavic, šál a bot. Každá žena se tedy u Escady mohla obléknout od hlavy až k patě.

Escada – nápaditá a luxusní móda pro ženy / Profil značky Escada (http://www.luxurymag.cz)

Během 80. let společnost rychle expandovala a její obchody se objevily snad v každém větším evropském městě a taktéž v New Yorku. Vstup Escady na americký trh v roce 1981 byl opravdových trhákem. V roce 1986 se tržby společnosti vyšplhaly až na 100 milionů dolarů, tržby z US přitom představovaly dvacet jedna procent z těchto celkových tržeb. V roce 1990 společnost Escada uvedla na trh svoje první parfémy a vytvořila se tak řada Escada Beaute s vlastním oddělením, které se specializovalo na produkty pro péči o tělo i pleť.

V roce 1992 postihla společnost tragédie, která vedla k velké krizi. V 56 letech zemřela Margaretha Ley a věci se začaly zhoršovat. Prodeje se rapidně snížily a rychlá expanze dostala společnost do velkých dluhů. Společnost přizvala na pomoc návrháře Todda Oldhama, aby uvedl jejich další kolekci, nyní pojmenovanou na počest zakladatelky Escada Margaretha Ley. Společnost se však i nadále potácela ve velkých ztrátách, a tak byl nucena přeorganizovat či rovnou zrušit některé sekce. Krize pokračovala i v novém tisíciletí. V roce 2002 se Escada rozhodla prodat Escada Beaute společnosti Wella a oddělit značku Laurel a udělat z ní samostatnou společnost. Krize byla překonána až v roce 2004, kdy Escada uvedla na trh první kolekci pro děti nazvanou Escada Kids. Zároveň tehdy Escada upřela svou pozornost na posílení své pozice na rychle rostoucím čínském trhu s luxusním zbožím.

Dnes má Escada 400 butiků po celém světě a její módu nosí herečky Demi Moore, Jane Seymour, Lucy Liu, Jessica Alba, Katherine Heigl či Kim Basinger, která v šatech Escada dokonce přebírala Oscara. Také slavné modelky jako Jerry Hall, Heidi Klum, Adriana Sklenaříková či Pavlína Pořízková propadly kouzlu oblečení Escada. Aktuální tváři značky Escada je modelka Christy Turlington. Na český trh značka Escada dorazila roku 1998. Pouhý rok poté co se na pražském Žofíně konala velkolepá módní přehlídka. Ujít si ji nenechal ani zakladatel značky Wolfgang Ley.

Escada – nápaditá a luxusní móda pro ženy / Profil značky Escada (http://www.luxurymag.cz)

zdroje: www.fashion-forum.org, wikipedia, www.escada.com

Autorem článku je Tris. Článek najdete v kategorii módní značky a návrháři.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu